Місцева влада вже має ініціювати та вживати низку необхідних заходів для створення сучасної велосипедної інфраструктури в містах.
На цьому наголосив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.
"У багатьох країнах Європи і світу велосипедний рух є невід'ємною частиною транспортної і громадської інфраструктури. За кордоном для велосипедистів все продумано і зроблено, як кажуть, не "для галочки". Є окремі велодоріжки чи велосмуги, зручні перехоплюючі, а також звичайні стоянки ледь не у кожному кварталі і біля кожної установи.
Цей транспорт дійсно користується попитом. І для здоров'я корисно, і не потрібно витрачати зайві кошти на проїзний або авто. В Україні все це вже теж може працювати. Новими нормами, які діють вже з 1 вересня 2018 року ми запровадили обов'язкове проєктування велодоріжок і велосмуг при проєктуванні доріг в населених пунктах. І зараз в деяких регіонах це починають робити, є такі вулиці. Але поки що все це точкові зміни. Для того, щоб в нас дійсно побільшало велосипедистів і велосипедний рух запрацював, місцевій владі треба комплексно підходити до цього питання та створювати належну велоінфраструктуру вже зараз", – сказав він.
Відповідно до нових Державних будівельних норм, велосипедні доріжки і смуги мають влаштовуватися на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під'їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об'єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів. При цьому, велосмуги повинні проектуватися лише для одностороннього руху, а велодоріжки мають бути переважно односторонніми з обох боків вулиці. Необхідність проектування велосмуги або велодоріжки визначається категорією вулиці або дороги.
При новому будівництві велосипедна смуга має бути не меншою, ніж 1,85 м, при реконструкції – не менше 1,5 м. Велосипедна доріжка з одностороннім рухом: при новому будівництві – мінімум 1,85 м, при реконструкції – мінімум 1,5 м. Велосипедна доріжка з двостороннім рухом з обох боків вулиці – не менше 2,5 м при новому будівництві, не менше 2 м – при реконструкції. Така ж сама велодоріжка, але з двостороннім рухом з одного боку вулиці має проектуватися шириною не менше 3 м при новому будівництві і не менше 2,5 м при реконструкції дороги або вулиці. Параметри спільної велосипедно-пішохідної доріжки визначаються так: мінімум 3 м при новому будівництві та мінімум 2,5 м при реконструкції.
Парцхаладзе зазначив, що з 1 вересня минулого року також вступила в дію будівельна норма, яка ввела можливість проєктувати зручні перехоплюючі велостоянки в містах України біля станцій метрополітену, у межах територій автовокзалів та транспортно-пересадочних вузлів (ТПВ). Відповідно до неї, кількість місць на перехоплюючих велостоянках біля метро визначається розрахунком: 0,1% від користувачів станції, але не менше ніж 10 паркомісць, у межах автовокзалів – 1% від користувачів вокзалу + 2% від отриманого числа, у межах ТПВ – 1% його добового пасажиропотоку. Відстань від перехоплюючої велостоянки до входу на станцію або автовокзалу не повинна перевищувати 30 м. Про це йдеться в повідомленні на сайті Minregion.
Читайте також:Буковина серед регіонів, де зареєстровано найбільше випадків кору